مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 15:252023-01-11سياسي

تشکیل «ستاد گفتگو» در وزارت علوم/ آمار کرسی های برگزار شده


مدیرکل معاونت فرهنگی وزارت علوم گفت: آمار کرسی های برگزار شده نشان می دهد که اکثر دانشگاه ها توانسته اند به خوبی در موضوع کرسی های آزاداندیشی ظهور و بروز داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدوره ای بود که حوزه آموزش با هر چنگ و دندان که بود حفظ شد و اساتید و دانشجویان و زیرساختهای دانشگاهی خود را با این فضای جدید تطبیق دادند؛ حوزه پژوهش نیز همچنان ادامه داشت اما تنها حوزه ای که آسیب بیشتری دید بخش فرهنگی بود که نیازمند احیا و بازسازی جدی بود.

وی افزود: حوزه فرهنگی در دانشگاه ها عمدتاً معطوف به فضاهای تعاملی و گفتگو محور است؛ بنابراین از این حیث بیشتر آسیب دید البته در عرصه مجازی هم حضور فرهنگی حضور خوبی بود، اما از آنچه شایسته و درخور این حوزه است فاصله زیادی دارد که قطعاً بدون هزینه و صرف بودجه انتظار چشم گیری نمی توان از آن داشت.

وی با اشاره به اهمیت احیای فضای تعامل و گفتگو در دانشگاه ها گفت: بعد از بازگشایی دانشگاه ها لازم بود تا حوزه فرهنگ؛ به ویژه فضاهایی که به گفتگو و تعاملات رو در رو بر می گردد، مورد توجه ویژه قرار گیرد که کرسی های آزاداندیشی از جمله این ها است.

در این حوزه، سیاست گذاری و برنامه ریزی های متعددی انجام گرفت تا بتوانیم اقداماتی جدی برای احیای حوزه فرهنگ و گفتگو در دانشگاه ها داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل «ستاد گفتگو» در وزارت علوم/ آمار کرسی های برگزار شده

تشکیل «ستاد گفتگو» در وزارت علوم/ آمار کرسی های برگزار شده