مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 10:202023-01-11اقتصادي

بالاخره سکوت «ارجان» شکسته شد


سرپرست پایگاه میراث فرهنگی ارجان و چگاسفلی گفت: خریداری اراضی عرصه مرکزی محوطه باستانی ارجان از کشاورزان در دستور کار اداره میراث فرهنگی بهبهان قرار گرفت.

- احسان شیخ بارانی در گفت وگو با ایسنا ادامه داد: آسیب شناسی در محوطه باستانی در 2 مرحله صورت گرفت و هم اکنون نیز در حال تدوین طرح حفاظتی و مرمتی هستیم تا به محض دریافت اعتبار برنامه ها را اجرا کنیم.

او با اشاره به جلسات متعددی که با کشاورزان برای حفاظت از محوطه باستانی ارجان برگزار شده بود گفت: در این جلسه ها اهمیت این محوطه باستانی برای کشاورزان بازگو شد و خوشبختانه بعد از حدود 200 سال رضایت فروش اراضی این محوطه باستانی به اداره میراث فرهنگی از کشاورزان گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: عرصه مرکزی ارجان شامل قنات ها، پل، حمام، قلعه های تاریخی و بناهای مسکونی است که به اندام های تاریخی این محوطه باستانی معروف هستند.

سرپرست پایگاه میراث فرهنگی ارجان و چگاسفلی با اظهار اینکه اعتباری برای حفاظت از ارجان در نظر گرفته شده خاطرنشان کرد: مدیر کل امور پایگاه های کشور یکی از اولین محوطه های باستانی که از آن ها بازید کرد ارجان بود.

شیخ بارانی با تاکید بر اینکه ارجان یک شهر باستانی بی نظیر است که باید بیش از پیش حفاظت شود اضافه کرد: هم اکنون فقط باید تخریب هایی که در این محوطه صورت می گی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بالاخره سکوت «ارجان» شکسته شد

بالاخره سکوت «ارجان» شکسته شد