مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 20:252023-01-10سياسي

پیگیری وزارت میراث فرهنگی برای تامین اعتبار مرمت پروژه شمس تبریزی


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر اختصاص بودجه ملی و استانی برای تکمیل پروژه شمس تبریزی خوی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، سید عزت الله ضرغامی، عصر امروز، 20 دی 1401 وارد خوی شد و در بدو ورود مورد استقبال مرتضی صفری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، حجت قاسم خانی امام جمعه خوی و جمعی از مسوولان قرار گرفت.

بازدید از مقبره شمس تبریزی، بازار و مسجد مطلب خان خوی و حضور در پنجمین جشنواره موسیقی شمس و مولانا از جمله برنامه های سفر یک روزه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خوی هستند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از بازار تاریخی خوی بازدید کرد و طی این بازدید اظهار داشت: بازار تاریخی خوی یکی از بزرگ ترین و زیباترین بازارهای ایران است که با همکاری مسئولان شهرستانی می تواند مورد مرمت و احیا قرار گیرد.

وی گفت: بازار تاریخی خوی در بافت قدیمی شهر قرار دارد که از نظر تاریخ نویسان و بسیاری از جهانگردان، یکی از زیباترین بازارهای ایران بعد از بازار تبریزی، اصفهان و شیراز محسوب می شود، تاریخ احداث بازار فعلی دوره صفویه به بعد است و بیشتر قسمت های آن به دستور عباس میرزای قاجار و توسط امیر احمدخان دنبلی، در اوایل دوره قاجاریه ساخته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری وزارت میراث فرهنگی برای تامین اعتبار مرمت پروژه شمس تبریزی

پیگیری وزارت میراث فرهنگی برای تامین اعتبار مرمت پروژه شمس تبریزی