مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 12:502023-01-10بين الملل

تلاش آمریکا برای احیای نسل جدید داعش در عراق


به گزارش سایت قطره و به نقل ازمنابع عراقی، آمریکا برای بی ثبات کردن امنیت عراق و احیای نسل جدید داعش در این کشور دست به کار شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، پس از تأیید وجود کمپ های آمریکایی در منطقه شرق فرات سوریه و تلاش واشنگتن برای جذب تروریست ها از اردوگاه الهول به منظور آماده سازی آنها برای تهدید امنیت عراق و کشورهایی که مخالف حضور آمریکا و سیاست این کشور در منطقه هستند، هشدارها درباره ظهور نسل جدید داعش شدت گرفته است.

بر اساس این گزارش، خطر ظهور دوباره داعش با توجه به افزایش اقدامات تروریستی به ویژه در دیالی و کرکوک مشهود است.

اگرچه برخی ناظران ضعف امنیت و موقعیت جغرافیایی منطقه را عاملی برای سو استفاده داعش می دانند، اما حمایت آمریکا از اعمال مجرمانه در حوزه های فوق الذکر، غیرقابل انکار است.

خضر التمیمی مشاور فرماندار دیالی در توضیح این مسئله به المعلومه گفت: تروریسم شروع به رسیدن به مناطق امن کرده است و این یک شاخص خطرناک است، زیرا وقوع چنین تخلفاتی و تکرار آن تأیید می کند که هیچ واکنش سریعی به اقدامات تروریستی وجود ندارد.

ایجاد بازدارندگی در مقابل این اقدامات، مستلزم فعال کردن تلاش اطلاعاتی و تشدید عملیات به منظور از بین بردن بقایای داعش و خنثی کردن هرگونه تلاش آنها برای حمله به همه مناطق استان د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش آمریکا برای احیای نسل جدید داعش در عراق

تلاش آمریکا برای احیای نسل جدید داعش در عراق