مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 11:452023-01-10اقتصادي

تامین 70 درصد کود شیمیایی کشاورزان همدانی


همدان_ مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: تا 15 دیماه بیش از 70 درصد کودهای شیمیایی مورد نیاز کشاورزی استان تأمین و تدارک شده است.

- بهروز الیاسی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: این شرکت در سال جاری وظیفه تأمین و تدارک حدود 120 هزار تن انواع کودهای یارانه دار شامل 97 هزار و پانصد تن کودهای ازته، 16 هزار و هشتصد تن کودهای فسفاته و 5700 تن کودهای پتاسه در استان را بر عهده دارد که تا 15 دیماه بیش از 70 درصد کودهای شیمیایی مورد نیاز کشاورزی استان تأمین و تدارک شده است.

وی افزود: انواع کودهای شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه از مبادی و پتروشیمی های کشور از جمله عسلویه، بندر امام خمینی (ره)، بندر عباس، کرمانشاه، مرودشت و لردگان به مقصد استان حمل و در انبارهای شرکت و همچنین انبارهای کارگزاران شرکت در سراسر استان تخلیه و بلافاصله بر اساس سامانه پهنه بندی توزیع و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

الیاسی در حال حاضر موجودی انواع کود شیمیایی انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر یعنی تا 15 دیماه بیش از 15 هزار و 700 تن ذخیره راهبردی این نهاده مهم است.

وی اظهار کرد: در ابتدای شروع توزیع کودهای مورد نیاز کشت پاییزه استان، ذخیره انباری کود شیمیایی شرکت بیش از 27 هزار تن بود که این حجم ذخیره در 5 سال گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین 70 درصد کود شیمیایی کشاورزان همدانی

تامین 70 درصد کود شیمیایی کشاورزان همدانی