مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 11:202023-01-10اقتصادي

پایان قانون گریزی و حقوق های نجومی با انتشار صورت های مالی شرکت های دولتی و عمومی


با انتشار منظم صورت های مالی شرکت های دولتی و عمومی و شفافیت امور در این شرکت ها برای رسانه ها و مردم، پرداخت حقوق های نجومی و قانون گریزی ها پایان می یابد و به اصلاح فرآیندهای این شرکت ها منجر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس یکی از موضوعاتی که در وزارت اقتصاد یک قدم بسیار مهم و رو به جلو است، بحث شفافیت صورت های مالی شرکت های دولتی و انتشار آنها در سامانه کدال است.

حدود 60 درصد بودجه کل کشور، مربوط به بودجه شرکت های دولتی است، در واقع 60 درصد گردش مالی دولت در داخل شرکت های دولتی است و مجموع بودجه این شرکت ها در قانون بودجه 1401 به حدود 2200 هزار میلیارد تومان رسیده است.

* تاریک خانه شرکت های دولتی با این وجود، این بخش از بودجه کل کشور در مجلس شورای اسلامی بررسی نمی شود و غیر از اقلام مرتبط با منابع عمومی مانند سود سهام، مالیات، اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و اعتبارات هزینه ای، سایر ارقام منابع و مصارف این شرکت ها در قوه مقننه مورد بررسی قرار نمی گیرند، با توجه به همین وضعیت، بودجه این شرکت ها را می توان به تاریک خانه تشبیه کرد.

تاریک خانه ای که بستری برای قانون گریزی و حقوق های نجومی فراهم کرده است، حالا وزارت اقتصاد در تصمیمی شجاعانه اقدام به انتشار صورت های مالی شرکت های دولتی کرده است که گامی رو به جل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان قانون گریزی و حقوق های نجومی با انتشار صورت های مالی شرکت های دولتی و عمومی

پایان قانون گریزی و حقوق های نجومی با انتشار صورت های مالی شرکت های دولتی و عمومی