مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 دی 1401 ساعت 10:252023-01-10بين الملل

مسائل داخلی لبنان به مذاکرات ایران با آمریکا و عربستان مرتبط است؟


یک کارشناس سیاسی لبنانی در یادداشتی، توضیح داد که آیا آنطور که برخی در این کشور می گویند، مسائل سیاسی از جمله انتخاب رییس جمهور، در گرو مذاکرات ایران با آمریکا و عربستان سعودی هست یا خیر.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ناصر قندیل تحلیلگر امور سیاسی لبنانی در یادداشتی به موضوعی پرداخت که محافل سیاسی لبنان، مدتی است با آن درگیر هستند؛ اینکه آیا واقعا سرنوشت سیاسی لبنان از جمله انتخاب رییس جمهور وابسته به نتیجه مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا یا مذاکرات ایران و عربستان سعودی است؟ قندیل در این یادداشت تحلیلی در روزنامه البناء نوشت، فرانسه و قطر و پشت سر این دو، یک صف طولانی از لبنانی ها، پلاکاردهایی سر دست گرفته اند و خواستار تسریع در مذاکرات آمریکا با ایران و ایران با عربستان هستند.

شعارشان هم این است که این مذاکرات و به نتیجه رسیدن آن، کلید خروج از تنگنایی است که انتخاب رییس جمهور لبنان در آن گرفتار شده.

در مقابل، چند ماه است که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله هم مکرراً از لبنانی ها خواسته که از گره زدن موضوع انتخاب رییس جمهور لبنان به مذاکرات ایران دست بردارند زیرا ایران به نیابت از متحدان خود مذاکره نمی کند و حزب الله و متحدان ایران، خودشان صاحب اختیار هستند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسائل داخلی لبنان به مذاکرات ایران با آمریکا و عربستان مرتبط است؟

مسائل داخلی لبنان به مذاکرات ایران با آمریکا و عربستان مرتبط است؟