مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 16:352023-01-09اقتصادي

افزایش 20 درصدی کشت در اراضی دیم/کاهش 20 درصدی مصرف آب


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اشاره به کاهش 20 درصدی مصرف آب در اصلاح الگوی کشت، گفت: برای نخستین بار پیگیری کرده ایم که در استان همدان به عنوان پایلوت طرح اصلاح الگوی کشت پیاده شود به طوریکه در سال اول حدود 20 درصد افزایش کشت در اراضی دیم خواهیم داشت.

- رضا بهراملو دوشنبه 19 دی ماه در همایش اصلاح الگوی کشت شهرستان رزن، از اختصاص 40 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای الگوی کشت در سطح کشور توسط کمیسیون برنامه و بودجه در سال جاری خبر داد و افزود: این میزان اعتبار برای اجرای اصلاح الگوی کشت متناسب با استان ها مشخص می شود و متناسب با آن تسهیلات بلاعوض و تسهیلات با نرخ بهره ای کمتر و در قالب بیمه پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم به موضوع الگوی کشت توجه ویژه ای شده و امسال برای نخستین بار به صورت کاربردی باید با آب کمتر افزایش تولید ایجاد شده و این طرح یک طرح آب محور خواهد بود و برای نخستین بار پیگیری کرده ایم که در استان همدان به عنوان پایلوت طرح الگوی کشت پیاده شود.

بهراملو گفت: از 72 هزار هکتار گندم آبی که برای استان جزء برنامه اصلاح الگوی کشت درنظر گرفته شده تاکنون در استان همدان 40 هزار هکتار برابر 53 درصد کشاورزان قرارداد لازم را در این رابطه منعقد کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 20 درصدی کشت در اراضی دیم/کاهش 20 درصدی مصرف آب

افزایش 20 درصدی کشت در اراضی دیم/کاهش 20 درصدی مصرف آب