مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 15:502023-01-09سياسي

آغاز زیربنایی ترین پروژه آبی آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم


مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی با اشاره به پروژه انتقال آب ارس به دشت شبستر و دریاچه ارومیه، از آغاز زیربنایی ترین پروژه آبی استان در دولت سیزدهم خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی با اشاره به پروژه انتقال آب ارس به دشت شبستر و دریاچه ارومیه، از آغاز زیربنایی ترین پروژه آبی استان در دولت سیزدهم خبر داد.

یوسف غفارزاده، دوشنبه 19 دیماه، در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به پروژه انتقال آب ارس به دشت شبستر و دریاچه ارومیه، اظهار کرد: بعد از چندین سال تلاش و پیگیری بحث های مطالعاتی و تامین مالی توسط شرکت آب منطقه ای و عوامل اجرایی استان، پروژه ای که جزو زیربنایی ترین اقدامات استان بود، هفته پیش شروع رسمی آن با لوله گذاری انجام گرفت.

به گفته وی، این پروژه شاید جزو ضروری ترین پروژه های استان باشد که در دولت سیزدهم آغاز شد.

وی اضافه کرد: این پروژه آب شرب تبریز، جمعیت روستایی مسیر و آب صنایع شهرهای جلفا، مرند، شبستر و تبریز را تامین کرده و پساب آن نیز در حدود 100 میلیون مترمکعب برای احیای دریاچه ارومیه رهاسازی می شود.

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه 70 درصد مصرف آب شرب تبدیل به پساب شده و برای احیای دریاچه در نظر گرفته شده، گفت: این پساب بعد از تصفیه در تصفیه خانه با کیفیت قاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز زیربنایی ترین پروژه آبی آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم

آغاز زیربنایی ترین پروژه آبی آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم