مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 15:402023-01-09بين الملل

هیئت تحریرالشام، بزرگترین مانع عادی سازی روابط بین دمشق و آنکارا


در حالی که سوریه و ترکیه پس از گذشت بیش از یک دهه از قطع روابط، گام های پرشتابی را در مسیر عادی سازی روابطشان برمی دارند، اما در مقابل موانع متعددی چه برای اجرای توافق های امنیتی و میدانی و چه در سطح سیاسی به دلیل تلاش های مستمر آمریکا برای تثبیت نقشه فعلی .

- در حالی که سوریه و ترکیه پس از گذشت بیش از یک دهه از قطع روابط، گام های پرشتابی را در مسیر عادی سازی روابطشان برمی دارند، اما در مقابل موانع متعددی چه برای اجرای توافق های امنیتی و میدانی و چه در سطح سیاسی به دلیل تلاش های مستمر آمریکا برای تثبیت نقشه فعلی که حضور آن را در مناطق نفت خیز سوریه تسهیل می کند، نمایان شده اند.

اگر آنکارا بتواند گروه های مخالف وابسته به خود را با روند جدید همسو کند، بزرگترین چالش پیش رویش هیئت تحریر الشام است که مذاکراتی با آن برای افتتاح بزرگراه ام 4 آغاز شده و همزمان با آن نیز گام های میدانی برای این هدف آغاز شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه الاخبار چاپ لبنان، همانگونه که انتظار می رفت، آنکارا توانست پس از اعلام موضعگیری صریح خود برای آغاز روابط با دمشق، آرامش را در مناطق تحت کنترل خود در شمال سوریه برقرار کند.

ترکیه پیش از این موضعگیری نیز اقدامات میدانی متعددی شامل بازداشت ده ها تن به اتهام های مختلف از جمله اهانت به پرچم ترکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیئت تحریرالشام، بزرگترین مانع عادی سازی روابط بین دمشق و آنکارا

هیئت تحریرالشام، بزرگترین مانع عادی سازی روابط بین دمشق و آنکارا