مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 15:252023-01-09پزشكي

واکسن های توصیه شده کرونا برای گروه های مختلف


با توجه به آغاز موج جدیدی از شیوع کروناویروس، همه افراد بالاتر از 5 سال می توانند با دریافت واکسن، برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری خود را ایمن کنند.

- بر اساس اعلام کمیته واکسیناسیون علیه کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همه افرادیکه بالاتر از 5 سال سن دارند می توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون در سراسر استان فارس، نسبت به دریافت واکسن اقدام و خود را در برابر این بیماری ایمن کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برابر اعلام این کمیته گروه سنی 5 تا 18 سال می توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون، یکی از واکسن های سینوفارم یا پاستوکووک را به عنوان دُز اول دریافت کرده و پس از گذشت 28 روز برای تزریق نوبت دوم از همان نوع، به مراکز فعال مراجعه کنند.

کسانیکه در این گروه سنی نوبت های دو یا سه گانه واکسن را دریافت کرده باشند، می توانند با مراجعه به مراکز مشخص شده، واکسن نورا را به عنوان دُزهای سوم یا چهارم، دریافت کنند.

همچنین افراد بالای 18 سال که در نوبت اول و دوم، یکی از واکسن های سینوفارم، برکت، بهارات یا پاستوکووک را دریافت کرده اند و 3 ماه از دریافت نوبت دوم واکسن آنها گذشته باشد، این امکان را دارند که برای نوبت سوم، واکسن سینوفارم، برکت، اسپایکوژن، پاستوکووک یا نورا را دریافت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن های توصیه شده کرونا برای گروه های مختلف

واکسن های توصیه شده کرونا برای گروه های مختلف