مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 12:202023-01-09اقتصادي

کرمانشاه در کشت قراردادی گندم پیشرو است


سرپرست اداره غله و بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به کشت بیش از 61 هزار هکتار در قالب کشت قراردادی گفت: کرمانشاه در کشت قراردادی گندم پیشرو است.

- علی ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کشت قراردادی از مهم ترین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در راستای اصلاح الگوی کشت و به تبع آن شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران است و استان کرمانشاه همواره به عنوان یکی از قطب های بزرگ کشاورزی در کشور شناخته می شود.

وی افزود: استان کرمانشاه سالانه با تولید مقدار قابل توجهی گندم علاوه بر تأمین نیاز مصرف داخل استان در تأمین گندم مورد نیاز سایر استان های کشور نقش پر رنگی دارد و امسال نیز با برنامه ریزی خوبی که در راهکار کشت قراردادی انجام گرفته است پیشرفت چشم گیری در اجرای برنامه های کلان دولت و دستیابی به هدف خودکفایی پایدار در تولید گندم مورد نیاز کشور قابل انتظار است.

سرپرست غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه تصریح کرد: از زمان آغاز طرح تاکنون بیش از 13 هزار و 255 کشاورز گندمکار در استان کرمانشاه با سطح زیر کشت 61 هزار و 825 هکتار در این طرح بزرگ مشارکت داشته اند و امید است تا پایان کشت امسال این رقم به بیش از 98 هزار هکتار افزایش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرمانشاه در کشت قراردادی گندم پیشرو است

کرمانشاه در کشت قراردادی گندم پیشرو است