مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 10:452023-01-09اجتماعي

نحوه تعیین کیفیت آلودگی هوا در تهران


مدیر واحد سنجش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در فصل سرد سال تقریباً هوای تهران به جو همگن می رسد و پدیده ای است که بالا و پایین شهر نمی شناسد و تمامی شهر را درگیر می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احمد طاهری، مدیر واحد سنجش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمامی اطلاعات در خصوص وضعیت کیفیت هوا از طریق ایستگاه های سنجش کیفیت هوا صورت می گیرد، گفت: در حال حاضر 36 ایستگاه مانیتور می شود که 22 ایستگاه متعلق به شرکت کنترل کیفیت هوا و 14 ایستگاه متعلق به محیط زیست است و شاخصی که به عنوان میزان آلودگی هوا اعلام می شود، حاصل تجمیع این 36 ایستگاه است.

مدیر واحد سنجش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه در ایستگاه ها به طور ثابت شش آلاینده معیار بر اساس استانداردهای جهانی تعریف شده است، اظهار کرد: این شش آلاینده شامل اوزون، کربن مونوکسید، دی اکسید گوگرد، دی اکسید نیتروژن و ذرات معلق می شود و اطلاعات در خصوص این آلاینده ها به صورت ساعتی ارسال و شاخص آنلاین به اطلاع عموم از طریق زیرساخت ها می رسد.

وی اظهار کرد: به طور نمونه در ابتدای سال پدیده طوفان های ریزگرد را داشتیم و پس از آن آلاینده اوزون شاخص می شود و در فصول سرد سال ذرات معلق کوچک تر از دو و نیم میکرون است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نحوه تعیین کیفیت آلودگی هوا در تهران

نحوه تعیین کیفیت آلودگی هوا در تهران