مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 10:302023-01-09حوادث

مسمومیت 21 نفر در جهرم با گاز/علائم گازگرفتگی را بشناسیم


رییس مرکز فوریت های پزشکی جهرم با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون شاهد مسمومیت 21 نفر براثر استنشاق گازمنوکسیدکربن در این شهرستان بوده ایم؛ - نسبت به جدی گرفتن توصیه های ایمنی در ایام سرد سال تاکید کرد.

دکتر محمدرضا خوشرو دوشنبه 19 دی به خبرنگاران گفت: از بین 21 مورد مسمومیت براثر استنشاق گاز منوکسید کربن، 16 مورد به دلیل وخامت شرایط جسمی، مصدوم توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده است.

او با اشاره به اینکه سال گذشته 29 مورد مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در جهرم ثبت شده بود، گفت: خوشبختانه طی سال گذشته و امسال، موارد فوتی ناشی از مسمومیت با گاز، ثبت نشده که این نشانه افزایش آگاهی شهروندان نسبت به مخاطرات این مسمومیت و راه های مواجهه با افراد مصدوم است.

به گفته رییس مرکز فوریت های پزشکی شهرستان جهرم نصب نادرست دودکش بخاری گازی و روشن کردن آتش در چادر به ترتیب از عوامل اصلی این مسمومیت ها بوده است.

خشرو ادامه داد: علی رغم هشدارها، اغلب موارد گزارش شده مسمومیت در روستاها و حومه شهرستان، به خاطر روشن کردن آتش در چادر بوده و بیشتر مسمومیت ها در شهر به دلیل نصب نادرست دودکش بخاری گازی گزارش شده است.

او با یادآوری اینکه مونوکسیدکربن از سوختن ناقص مواد دارای کربن حاصل می شود، گفت: زمانی که اکسیژن کافی در محیط وجود نداشته باشد، عمل ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسمومیت 21 نفر در جهرم با گاز/علائم گازگرفتگی را بشناسیم

مسمومیت 21 نفر در جهرم با گاز/علائم گازگرفتگی را بشناسیم