مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 دی 1401 ساعت 09:252023-01-09بين الملل

تایوان دومین رزمایش نظامی چین را محکوم کرد


در ادامه افزایش تنش ها در تنگه تایوان که از چندماه پیش و پس از سفر مقامات ارشد آمریکا به این جزیره آغاز شد، مقامات تایوان امروز برگزاری دومین رزمایش ارتش چین را محکوم کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مقامات تایوان امروز دوشنبه برگزاری دومین رزمایش ارتش چین در کمتر از یک ماه در اطراف این جزیره را محکوم کردند؛ به گفته مقامات تایوان هم زمان با برگزاری رزمایش های چین، بیش از 57 جنگنده ارتش چین را در اطراف تایوان مشاهده کرده اند.

ارتش چین دیروز یکشنبه اعلام کرد در آب های تایوان و حریم هوایی این جزیره رزمایش های نظامی انجام داده است.

شی یی ، سخنگوی فرماندهی ارتش چین در این ارتباط گفت: ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) تمرینات نظامی را روز یکشنبه در آب ها و حریم هوایی تایوان به منظور آزمایش اثربخشی رزمی نیروهای چینی برگزار کرد.

این سخنگوی ارتش چین در بیانیه ای افزود: در 8 ژانویه، فرماندهی گشت های رزمی مشترک، انواع مختلف تمرینات نظامی عملی را در دریا و حریم هوایی اطراف جزیره تایوان انجام داد.

در این بیانیه آمده است که هدف از این رزمایش بررسی توانایی های رزمی مشترک نیروها و مقابله قاطعانه با اقدامات تحریک آمیز نیروهای خارجی و تحرکات جدایی طلبان حامی استقلال تایوان بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایوان دومین رزمایش نظامی چین را محکوم کرد

تایوان دومین رزمایش نظامی چین را محکوم کرد