مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 15:002023-01-08دانش

تحمل گرمای 160 خورشید توسط نیمه رسانای خودترمیم شونده


یک نیمه هادی یا نیمه رسانای خود ترمیم شونده جدید قادر است نوری برابر با 160 خورشید را برای تولید هیدروژن تحمل کند و دانشمندان می گویند این یک پیشرفت بزرگ است، - چرا که تقریباً 10 برابر کارآمدتر از آزمایش های قبلی شکافت آب خورشیدی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، نوع جدیدی از پنل های خورشیدی در تبدیل آب به هیدروژن و اکسیژن از طریق فرآیندی به نام فتوسنتز مصنوعی به 9 درصد بازدهی دست یافته است.

طبق بیانیه مطبوعاتی پژوهشگران دانشگاه میشیگان، این یک پیشرفت بزرگ است، زیرا تقریباً 10 برابر نسبت به آزمایش های قبلی شکافت آب خورشیدی کارآمدتر است.

شکافت آب(Water splitting) عبارتی کلی است که به کلیه واکنش های شیمیایی که منجر به تجزیه مولکول آب به دو عنصر تشکیل دهنده آن یعنی اکسیژن و هیدروژن می شود، اطلاق می شود.

زتیان می، استاد مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه میشیگان می گوید: ما معتقدیم که دستگاه های فتوسنتز مصنوعی در نهایت، بسیار کارآمدتر از فتوسنتز طبیعی خواهند بود که مسیری را به سمت خنثی سازی کربن فراهم می کند.

این گروه پژوهشی به رهبری زتیان می، توانست اندازه نیمه رسانا یا نیمه هادی را که معمولاً گران ترین قسمت دستگاه است، کوچک کند و یک نیمه هادی خودترمیم شونده ایجاد کرد که می تواند نور متمرکزی معادل 160 خورشید را تحمل کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحمل گرمای 160 خورشید توسط نیمه رسانای خودترمیم شونده

تحمل گرمای 160 خورشید توسط نیمه رسانای خودترمیم شونده