مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 10:402023-01-08اقتصادي

هشدارمدیر منطقه بافت تاریخی در خصوص فرونشست کامل بافت جهانی یزد


مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد در رابطه با احتمال فرونشست کامل این منطقه هشدار داد و گفت: احتمال تشکیل پهنه باتلاقی در زیر بافت تاریخی و جهانی وجود دارد و اگر فکر اساسی نشود می تواند خسارت های جبران ناپذیری در بر داشته باشد.

- علیرضا نقوی، مدیرمنطقه بافت تاریخی شهرداری یزد در گفت و گو با خبرنگار فارس از این استان، با بیان این که در سیل اخیر حدود 75 واحد از ساختمان های بالای 70 درصد آسیب دیده، تخریب و آواربرداری شده است، اظهار کرد: در ساختمان های آسیب دیده که نیاز به تعمیرات داشتند نیز حدود 500 متر مکعب آواربرداری شده است.

وی به آبگرفتگی معابر در بافت تاریخی در سیل اخیر اشاره کرد و افزود: پس از وقوع سیل 100 حلقه چاه با عمق بالای 25 متر حفر و 70 چاه قدیمی نیز لایروبی و ته زنی شد که تاکنون پنج میلیارد تومان هزینه شده و بالای سه میلیارد تومان نیز اعتبار لازم است.

مدیرمنطقه بافت تاریخی شهرداری یزد در رابطه با احتمال فرونشست کامل این منطقه هشدار داد و گفت: در محله فهادان و بافت مرکزی تاریخی به دلیل تجمع فراوان حوزه های گردشگری و بوم گردی و آبریزی فراوان نسبت به گذشته، احتمال تشکیل پهنه باتلاقی در زیر بافت وجود دارد و اگر فکر اساسی نشود می تواند خسارت های جبران ناپذیری در بر داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدارمدیر منطقه بافت تاریخی در خصوص فرونشست کامل بافت جهانی یزد

هشدارمدیر منطقه بافت تاریخی در خصوص فرونشست کامل بافت جهانی یزد