مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 08:502023-01-08پزشكي

انتقال سویه های جدید اُمیکرون از هر مبتلا به 15 نفر


عضو کمیته علمی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین اخبار و اطلاعات از دو زیر سویه جدید امیکرون، درباره درمان در این سوش ها، گفت: متاسفانه استفاده از آزیترومایسین به عنوان داروی کرونا در بین برخی مردم رایج شده و قبل از مراجعه به پزشک اقدام به مصرف این دارو می کنند؛ - عکس آرشیوی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر احمد طباطبایی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه درحال حاضر برخی کشورها مدام درحال هشدار دادن درخصوص وضعیت کرونا هستند، گفت: این نشان می دهد که زیرسویه های XBB و BQ1 در حال افزایش است و به دنبال این افزایش شیوع، طبیعی است که تعداد موارد بستری و به دنبال آن مرگ ومیر افزایش یابد.

انتقال سویه های جدید کرونا از هر مبتلا به 15 نفر او تاکید کرد: قبلا که ابتلا به سایر سویه های کرونا وجود داشت، ادعا می شد هر فرد مبتلا می تواند تا سه نفر را مبتلا کند اما اکنون در مورد امیکرون و این زیرسویه های جدید ادعا بر این است که هر یک فرد مبتلا می تواند 15 تا 16 نفر را به کرونا مبتلا کند و این افزایش شیوع طبیعتا تعداد موارد بستری و مرگ و میر را افزایش می دهد.

البته خوشبختانه ما به علت وسعت واکسیناسیون در کشورمان دیگر موارد افزایش ابتلا مشابه آنچه که با سویه دلتا تجربه کردیم را شاهد نیستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال سویه های جدید اُمیکرون از هر مبتلا به 15 نفر

انتقال سویه های جدید اُمیکرون از هر مبتلا به 15 نفر