مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 08:502023-01-08اقتصادي

سهم ناچیز معادن آذربایجان غربی در ایجاد اشتغال


آذربایجان غربی با 533معدن، 3 معدن طلا قطب معادن کشور به شمار می رود اما سهم یک درصدی این حوزه در اشتغال، خام فروشی و نبود زیرساخت های لازم بیانگر غفلت تاریخی مسئولان از این بخش است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: - سکینه اسمی: آذربایجان غربی جزو مناطق نادر شناسایی شده است که تمام اتفاقات زمین شناسی و تشکیل پوسته های معدنی در آن اتفاق افتاده و نیم درصد از طلای جهان در این استان تشکیل شده و این منطقه را به عنوان استان طلایی کشور نامگذاری کرده است.

آذربایجان غربی همچنین دارای 3 معدن طلا با ذخیره قطعی بیش از 33 میلیون تن کانسنگ طلا، 26 معدن آهن با ذخیره 8 هزار و 851 میلیون تن و 3 معدن کرومیت با ذخیره 224 هزار تن است که از مهمترین معادن استان نیز به شمار می روند.

سال هاست این ثروت عظیم خدادادی قربانی غفلت و کم توجهی و نیز عدم همکاری برخی دستگاه های اجرایی در ایجاد زیرساخت های توسعه معادن آذربایجان غربی شده و هم اکنون محرومیت و تاراج این گنج عظیم سهم این منطقه شده است سال هاست این ثروت عظیم خدادادی قربانی غفلت و کم توجهی و نیز عدم همکاری برخی دستگاه های اجرایی در ایجاد زیرساخت های توسعه معادن استان شده و هم اکنون محرومیت و تاراج این گنج عظیم سهم این منطقه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم ناچیز معادن آذربایجان غربی در ایجاد اشتغال

سهم ناچیز معادن آذربایجان غربی در ایجاد اشتغال