مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 13:102023-01-07پزشكي

ساعتی که ساعت را نشان نمی دهد!


یک شرکت هلندی، نوعی ساعت مچی ابداع کرده است که به جای نشان دادن زمان، استرس، ضربان قلب و دمای بدن را نشان می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، یک ساعت هوشمند عجیب که به جای نمایشگر لمسی تعاملی، نمایشگری از جنس یک سنگ قیمتی دارد، زمان را مشخص نمی کند.

نوواچ (Nowatch) که به جای فناوری پوشیدنی به عنوان یک فناوری آگاه توصیف می شود، محصول شرکتی به همین نام در آمستردام هلند است.

وقتی نوواچ روی مچ بسته می شود، استرس، دما، ضربان قلب، حرکت و الگوهای خواب را می خواند اما اگر می خواهید زمان را بدانید، به شما کمکی نمی کند.

با وجود این، نوواچ یک جایگزین برای طرفداران ساعت های هوشمند به شمار می رود که می توانند تحت تاثیر صفحه نمایش روشن آن همراه با اعلان های مداوم قرار بگیرند.

نوواچ فقط یکی از هزاران گجت جدیدی است که در نمایشگاه CES 2023 در لاس وگاس به نمایش گذاشته شده اند و فناوری آینده نگرانه ای را به نمایش می گذارند.

هایلک مونتینگا (Hylke Muntinga)، یکی از بنیان گذاران و مدیرعامل شرکت نوواچ گفت که این ساعت به دنبال تشخیص دادن بیماری ژنتیکی او در سال 2019 طراحی شده است.

بیماری سودوزانتوما الاستیکوم (Pseudoxanthoma Elasticum) یا PXE باعث ایجاد تغییراتی در بافت همبند برخی از قسمت های بدن می شود و می تواند بینایی را از بین ببرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساعتی که ساعت را نشان نمی دهد!

ساعتی که ساعت را نشان نمی دهد!