مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 11:352023-01-07اجتماعي

2 هزار کودک سالانه واجد شرایط فرزند خواندگی می شوند


مدیرکل امور کودکان  و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه 2 هزار کودک سالانه واجد شرایط فرزند خواندگی می شوند، گفت: حدود 30 هزار خانواده در فرایند فرزندخواندگی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سعید بابایی در مورد اینکه از ابتدای سال تاکنون سرپرستی چه تعداد کودک به خانواده ها واگذار شده اند، گفت: از ابتدای امسال سرپرستی حدود 1700 کودک به صورت فرزندخواندگی یا امین موقت به خانواده های متقاضی واگذار شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد خانواده در انتظار فرزندخواندگی هستند، ادامه داد: حدود 30 هزار خانواده در فرایند فرزندخواندگی هستند که علت اصلی آن این است که در هر سال حدود 2 هزار کودک واجد شرایط ورود به فرزندخواندگی هستند.

تنها می توان کودکان بی سرپرست یا بدسرپرست سلب حضانت شده توسط مرجع قضایی را به فرزندخواندگی واگذار کرد.

مدیرکل امورکودکان ونوجوانان سازمان بهزیستی کشور درباره سرپرستی کودکان دارای معلولیت گفت: در مجموع حدود 1000 کودک و نوجوان نیازمند درمان در انتظار فرزندخواندگی هستند.

بابایی در پاسخ به این سوال که آیا این امکان برای خانواده هایی که سرپرستی کودکی را پذیرفته اند وجود دارد که برای بار دوم یا سوم سرپرستی کودکی را قبول کنند و در صورت امکان شرایط این خانواده ها چگونه باید باشد، گفت: این امکان ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 هزار کودک سالانه واجد شرایط فرزند خواندگی می شوند

2 هزار کودک سالانه واجد شرایط فرزند خواندگی می شوند