مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 01:402023-01-06حوادث

کودکان برف ندیده


شاید کودکان بسیاری در مناطق مختلف ایران باشند که ماه های زیادی از سال زمین را سفیدپوش از برف ببینند، اما بیش از یک دهه می شود که کودکان شهرنشین کاشمر حتی در زمستان هم برف ندیده اند، - اگر از سنین سه یا چهار ساله بپرسی که برف چیست نتوانند پاسخ سوالت را بدهند.

بخواهم برگردم به 35 سال قبل آن روز صبح همان طور که در رختخواب غلت می زدم، صدای مامان یا بابا را می شنیدیم که می گفتند بیا پشت پنجره برف ببین و دقایقی بعد از شنیدن این جمله، با لباس های گرم و کلاه و شال گردن و دستکش های نرم بافتنی، میان برف های سفید برف ها را لای دستکش های بافتنی گلوله و به این سو و آن سو پرتاب می کردم، میزان برف به اندازه ای بود که از بالای چکمه های سیاه رنگم که تا زانو می آمد وارد چکمه می شد انگشتانم به اندازه ای سرد می شدند که برای گرم کردن و برگشت مجدد خود را به پای بخاری نفتی می رساندم.

لذتی که بسیاری از ما نیز هر زمستان به وقت کودکی چشیدیم، اما این روزها اگر این حرف را بخواهم به فرزندانم بزنم شاید دروغی بیش نباشد.

حسرت روزهای برفی را می خورم محمد نیز با 41 سال سن گفت: سال هاست که شهر کاشمر به دلیل آنچه کارشناسان تغییر اقلیم می گویند در زمستان سفید پوش نمی شود و خبر بارش این نعمت الهی را در شهرهای دیگر بیشتر از تلویزیون و رادیو می بینیم یا می شنویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان برف ندیده

کودکان برف ندیده