مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 دی 1401 ساعت 21:502023-01-06اقتصادي

رتبه اول لرستان در تولید ماهیان سردآبی/ لزوم ایجاد صنایع تبدیلی


استاندار لرستان با اشاره به رتبه اول لرستان در تولید ماهیان سردآبی در بین استان های غیر ساحلی، بر ضرورت ایجاد صنابع تبدیلی و زنجیره ارزش در این حوزه تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فرهاد زیویار امروز جمعه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از ظرفیت های نوپای استان لرستان ایجاد مراکز پرورش ماهیان گرم ابی، سردابی و خاویاری است و با توجه به ظرفیت بالای تولید که در استان داریم رتبه اول تولید ماهیان سردابی در استان های غیر ساحلی به لرستان تعلق دارد.

وی، عنوان کرد: علی رغم تلاش های فراوانی که در این زمینه انجام شده، محصول تولید شده بدون فرآوری و به صورت خام به استان های دیگر صادر می شود و این در حالی است که می توان با ایجاد صنایع تبدیلی و ایجاد زنجیره ارزش بر ظرفیت اشتغال و ارز آوری استان افزود.

استاندار لرستان، عنوان کرد: به همین منظور به معاون اقتصادی تاکید شد با همراهی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیرکل شیلات لرستان بازدیدی از هلدینگ ها و مجموعه های تولیدی منطقه آزاد تجاری چابهار انجام شود و از مجموعه ها و کارخانه های عمل آوری، تولید خوراک آبزیان که این کار را در قالب یک زنجیره ارزش، تولید می کنند و با بسته بندی، محصولات را به کشور روسیه صادر می کنند، بازدید کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه اول لرستان در تولید ماهیان سردآبی/ لزوم ایجاد صنایع تبدیلی

رتبه اول لرستان در تولید ماهیان سردآبی/ لزوم ایجاد صنایع تبدیلی