مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 دی 1401 ساعت 13:202023-01-06اقتصادي

خرید تصمینی محصولات کشاورزی با قیمت مشخص


رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: امسال کشت قراردادی در فارس به 165 هزار هکتار رسید و با اقدامات ترویجی کشاورزان محصولاتشان تضمینی و با قیمتی مشخص خریداری می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، مجتبی دهقان پور گفت: این طرح کاملا اختیاری است و با اقدامات ترویجی کشاورزان راغب به انجام آن می شوند که محصولاتشان تضمینی با قیمتی مشخص خریداری شود که از زیان کشاورزان و یا نوسان قیمت ها جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: تعهد استان فارس امسال در حوزه کشت قراردادی 165 هزار هکتار بوده که اکنون محقق شده و پیش بینی می شود تا پایان سال به حدود 170 هزار هکتار افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: فارس با 22 هزار و 170 قرارداد در حوزه کشت قراردادی به لحاظ تعداد قرارداد در جایگاه نخست کشور و به لحاظ وسعت در جایگاه دوم قرار دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس عدم وجود آمار و اطلاعات دقیق در بخش کشاورزی را یکی از موارد آزاردهنده این حوزه دانست و گفت: سامانه ای در سالیان اخیر با عنوان سامانه مکانی داده های بخش کشاورزی با نام اختصاری سامکا برای هوشمندسازی اطلاعات بخش کشاورزی در همه حوزه ها ایجاد شده و اکنون در فارس برای اولین بار این سامانه اجرایی شده که بخش قابل توجهی از اطلاعات حوزه های مختلف کشاورزی استان در این سامانه بارگذاری شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرید تصمینی محصولات کشاورزی با قیمت مشخص

خرید تصمینی محصولات کشاورزی با قیمت مشخص