مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 دی 1401 ساعت 10:252023-01-06اقتصادي

گلستان از مناطق مستعد شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان


مدیرکل دامپزشکی گلستان با بیان اینکه همه ساله با سرد شدن تدریجی هوا شاهد مهاجرت پرندگان به تالاب ها و آب بندان های استان هستیم، هشدار داد: پرندگان مهاجر، - استان گلستان را در خطر شیوع بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان قرار داده اند.

علی کاووسی صبح امروز جمعه 16 دی ماه 1401 در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه موقعیت استراتژیک استان در صنعت تولید طیور سبب شده تا جلسه ستاد پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این اداره کل تشکیل شود، اظهار کرد: این بیماری می تواند صنعت پرورش طیور و تولید گوشت مرغ را با خطر جدی مواجه کند.

مدیرکل دامپزشکی گلستان با تأکید بر اینکه تالاب ها و آب بندان ها از مناطق حساس و مستعد شیوع آنفلوانزا فوق حاد پرندگان هستند، خاطرنشان کرد: همه ساله با سرد شدن تدریجی هوا شاهد مهاجرت پرندگان به تالاب ها و آب بندان ها هستیم و این موضوع استان را در خطر شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان قرار داده است.

وی بر همکاری همه جانبه واحدهای تولیدی طیور با دامپزشکی استان تأکید کرد و ادامه داد: ضوابط فنی بهداشتی دامپزشکی باید به شکل کامل در این حوزه رعایت شود تا شاهد بروز چالش در این حوزه نباشیم.

کاووسی با اشاره به نقش ارزنده مدیران واحدهای مرغ مادر در عرصه تولید گفت: حساسیت موضوع و مخاطرات بیماری آنفلوانزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلستان از مناطق مستعد شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

گلستان از مناطق مستعد شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان