مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 دی 1401 ساعت 16:552023-01-05پزشكي

مراجعه کودکان به پزشک درصورت داشتن علائم آنفلوآنزا ضروری است


رییس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد گفت: والدین در صورت مشاهده علائم بیماری آنفلوآنزا در کودکان حتما به پزشک مراجعه کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد ملک زاده عصر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: والدین، با مراجعه به نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی، نسبت به تشخیص بیماری و درمان دارویی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه کودکان نیز مانند بزرگسالان به بیماری آنفلوانزا مبتلا می شوند، اما علائم آن در این گروه سنی ممکن است از سایر بیماری های ویروسی دستگاه تنفسی قابل تشخیص نباشد، گفت: با شروع بیماری، علائمی مانند سرفه، آبریزش بینی، تب و مشکلات گوارشی از جمله حالت تهوع، اسهال و استفراغ در کودک بروز می کند.

ملک زاده افزود: در صورت تشخیص پزشک به درمان سرپایی، کودک باید استراحت کند و از حضور او در کلاس درس و اماکن شلوغ و پرتردد خودداری شود.

وی با بیان اینکه در صورت مشاهده علائم بیماری آنفلوآنزا در کودکان، با مراجعه به نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی، نسبت به تشخیص بیماری و درمان دارویی اقدام کنید، گفت: مردم از مصرف خودسرانه دارو به ویژه انواع آنتی بیوتیک ها خودداری کنند.

ملک زاده بر استفاده از ماسک، شست وشوی مستمر و صحیح دست ها، خودداری از تماس کودک با افراد مشکوک و دارای علائم بیماری و تغذیه سالم تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراجعه کودکان به پزشک درصورت داشتن علائم آنفلوآنزا ضروری است

مراجعه کودکان به پزشک درصورت داشتن علائم آنفلوآنزا ضروری است