مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 21:252023-01-04سياسي

اقتصاد گیاهان دارویی مناسب با زیست بوم مازندران است


فرماندار ویژه آمل اقتصاد گیاهان دارویی را مناسب با زیست بوم استان دانست و گفت: فقدان کشت صنعتی گیاهان دارویی حلقه مفقوده استان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید عباس حسینی شامگاه چهارشنبه در همایش بین المللی گیاهان دارویی با اشاره به تهیه اولین سند گیاهان دارویی استان اظهار داشت: جزو جهار استانی هستیم که سند گیاهان دارویی در آن تهیه شده است.

وی گفت: مازندران دارای اقلیم متنوع جلگه، دشت، مناطق میان بند و ییلاقات عرصه وسیع و بزرگی برای کشت گیاهان دارویی دارد و به عنوان نمونه بخش لاریجان روزی اقتصاد منطقه بود و اکنون بخش زیادی از اراضی آن به دلیل به صرفه نبودن اقتصادی بدون کشت مانده است.

وی افزود: اراضی منطقه ظرفیت مناسبی برای کشت گیاهان دارویی دارد و در حال حاضر بیش از 800 نوع انواع گیاهان دارویی در استان کشت می شود و علی رغم ظرفیت های بالقوه در اشتغال و اقتصاد، بخش عمده ای از آن خام فروشی می شود.

حسینی یادآور شد: در سطحی 1300 هکتار از مزارع 24 گونه گیاهان دارویی کشت می شود و میزان تولید آن 2500 تن است و قطعاً برای رسیدن به اهداف توسعه باید سهم مازندران از مزارع گیاهان دارویی به 20 هزار هکتار برسد.

فرماندار ویژه آمل اقتصاد گیاهان دارویی را مناسب زیست بوم مازندران بیان کرد و گفت: فقدان کشت صنعتی گیاهان دارویی یکی از حلقه های مفقوده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد گیاهان دارویی مناسب با زیست بوم مازندران است

اقتصاد گیاهان دارویی مناسب با زیست بوم مازندران است