مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 20:322023-01-04پزشكي

شناسایی علائم آنفلوآنزا در کودکان و راه های مقابله با آن


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در صورت مشاهده علائم بیماری آنفلوآنزا در کودکان، با مراجعه به نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی، - ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در صورت مشاهده علائم بیماری آنفلوآنزا در کودکان، با مراجعه به نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی، نسبت به تشخیص بیماری و درمان دارویی اقدام کنید.

دکتر پژمان بختیاری نیا اظهار کرد: کودکان نیز مانند بزرگسالان به بیماری آنفلوانزا مبتلا می شوند اما علائم آن در این گروه سنی ممکن است از سایر بیماری های ویروسی دستگاه تنفسی قابل تشخیص نباشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: با شروع بیماری، علائمی مانند سرفه، آبریزش بینی، تب و مشکلات گوارشی از جمله حالت تهوع، اسهال و استفراغ در کودک بروز می کند.

وی خطاب به خانواده ها عنوان کرد: در صورت مشاهده علائم بیماری آنفلوآنزا در کودکان، با مراجعه به نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی، نسبت به تشخیص بیماری و درمان دارویی اقدام کنید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر پرهیز از مصرف خودسرانه دارو به ویژه انواع آنتی بیوتیک ها گفت: در صورت تشخیص پزشک به درمان سرپایی، کودک باید استراحت کند و از حضور او در کلاس درس و اماکن شلوغ و پرتردد خودداری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی علائم آنفلوآنزا در کودکان و راه های مقابله با آن

شناسایی علائم آنفلوآنزا در کودکان و راه های مقابله با آن