مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 18:452023-01-04پزشكي

علت پارگی مینیسک زانو چیست؟


افرادی که از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار نیستند،پیچ خوردگی سریع زانو می تواند باعث آسیب و پارگی مینیسک زانو شود.

- جی پلاس، در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما مهدی مقتدایی جراح ارتوپد، فوق تخصص جراحی زانو و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص پارگی مینیسک زانو به گفت و گو پرداخت.

کارشناس برنامه گفت: زانو بزرگترین و پیچیده ترین مفصل بدن است و چون ذاتاً از هیچگونه استحکام استخوانی برخوردار نیست، در معرض خطر آسیب های زیادی قرار دارد، تمام استحکام و پایداری مفصل زانو توسط عناصر وبافت نرم اطراف آن میسر می شود.

وی افزود: بافت نرم اطراف زانو، شامل: عضلات قدام ران، عضلات خلف ران و عضلات عقب و پشت زانو است، این گروه عضلات، اهمیت زیادی در عملکرد و استحکام زانو ها دارند.

بعد از ماهیچه ها، رباط های اطراف زانو که استخوان ها را به هم وصل می کنند، باعث استحکام زانو ها هستند، در زانو ها چهار رباط عمده داریم و هرگونه آسیبی به این رباط ها، کاهش استحکام زانو ها را به دنبال دارد.

(دو رباط کناری در خارج زانو، دو رباط در داخل زانو و دو رباط صلیبی) مقتدایی ادامه داد: غضروف ها دسته بعدی بافت محافظ زانو ها هستند که در انتهای استخوان ها قرار گرفته اند، وی مینیسک ها را چهارمین دسته از بافت های نرم محافظت کننده از زانو ها دانست و گفت: مینیسک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت پارگی مینیسک زانو چیست؟

علت پارگی مینیسک زانو چیست؟