مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 17:102023-01-04اقتصادي

تولید کیت های ژنتیک یک میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته است


رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: تولید و به کارگیری کیت های ژنتیک حدود یک میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای پزشکی قانونی داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عباس مسجدی صبح امروز چهارشنبه 14 دی ماه در جلسه هیات امنای مرکز تحقیقات پزشکی قانونی که با حضور الفت معاون قوه قضاییه، رییس زاده رییس سازمان نظام پزشکی، شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و سایر اعضای هیئت امنای مرکز تحقیقات پزشکی قانونی برگزار شد، با تاکید بر اینکه مراکز تحقیقاتی باید محصول محور باشند، گفت: در سال گذشته اولین محصول خروجی مرکز تحقیقات پزشکی قانونی که همان کیت های ژنتیک بود توسط رییس قوه قضاییه رونمایی شد که این مهم دستاوردی بزرگ برای کشور محسوب می شود.

وی افزود: با رونمایی از این محصول ایران به پنجمین کشور تولید کننده کیت ژنتیک، در این سطح از استانداردها، در جهان تبدیل شد و هم اکنون کیت های تولید شده، در آزمایشگاه های پزشکی قانونی مورد استفاده قرار می گیرد.

مسجدی با بیان اینکه در آینده کیت های ژنتیک مرکز تحقیقات در اختیار آزمایشگاه های خصوصی نیز قرار می گیرد، تصریح کرد: با توجه به اهمیت خاص پرونده های ژنتیک، پزشکی قانونی در آزمایشگاه ها تنها از کیت هایی استفاده می کند که دقت بسیار بالا داشته و ضریب خطای بسیار پایینی داشته باشند، بنابراین کیت های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید کیت های ژنتیک یک میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته است

تولید کیت های ژنتیک یک میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته است