مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 15:302023-01-04اقتصادي

تغییر فرمول قیمت گذاری مونتاژی ها/ حقوق گمرکی وارداتی ها ثابت است


سخنگوی وزارت صمت ضمن اشاره به ثابت بودن حقوق گمرکی خودروهای وارداتی روی عدد 4 درصد، گفت: فرمول قیمتی برای کنترل قیمت خودروهای مونتاژی به زودی ارائه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، امید قالیباف در یک گفت وگویی تلویزیونی، درباره نحوه کشف قیمت خودروهای وارداتی و محاسبه تعرفه ها، اظهار کرد: همانطور که بارها اعلام شده، خودروهای وارداتی در بورس کالا عرضه خواهند شد.

این خودروها در چند رده قیمتی قرار است وارد شوند که کمترین تعرفه از حقوق ورودی مربوط به خودروهای در رده قیمتی زیر 10 هزار یورو است.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: حقوق گمرکی برای همه خودروها چهار درصد ثابت است (چه خودروهای زیر 10 هزار یورو و چه خودروهایی که سقف قیمتی 20 هزار یورو را دارد).

اما سود بازرگانی متغیر است؛ کمترین میزان را خودروهای زیر 10 هزار یورو خواهند داشت؛ به طور مثال برای یک خودروی 8000 یورویی، 10 درصد حقوق ورودی است، 10 تا 15 درصد سود بازرگان است که وارد می کنند و باقی بسته به این است که چقدر رقابت روی تابلو بخورد تا کشف قیمت شود.

ورود خودروها پس از سال ها، هیجانی ایجاد کرده که احتمالاً بر قیمتِ رقابتی دامن خواهد زد وی در پاسخ به این سوال که با این اعداد و به ویژه اینکه می گویید چقدر رقابت روی تابلوی بورس کالا اتفاق بیفتد ، خودروهای وارداتی، قابل دست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر فرمول قیمت گذاری مونتاژی ها/ حقوق گمرکی وارداتی ها ثابت است

تغییر فرمول قیمت گذاری مونتاژی ها/ حقوق گمرکی وارداتی ها ثابت است