مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 14:052023-01-04بين الملل

2022؛ سال بازگشت درگیری ها به اروپا


اتحادیه اروپا طی بیش از هفت دهه طولانی به اهداف اساسی اولیه خود خدمت کرد اما حالا این قاره ممکن است مجبور شود با پیامدهایی بلندمدت، اثر سرایتی جنگ روسیه و اوکراین و تنش در بالکان غربی دست و پنجه نرم کند.

- "اتحادیه اروپا طی بیش از هفت دهه طولانی به اهداف اساسی اولیه خود خدمت کرد اما حالا این قاره ممکن است مجبور شود با پیامدهایی بلندمدت، اثر سرایتی جنگ روسیه و اوکراین و تنش در بالکان غربی دست و پنجه نرم کند.

" به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرگزاری آناتولی در گزارشی درباره دورنمای ناخوشایند پیش روی اروپا بعد از تحولات سال 2022 می نویسد: اتحادیه اروپا زیر چتر هسته ای ناتو، رفاه، ثبات و صلح را برای صدها میلیون اروپایی از سال 1949 فراهم کرد.

همچنین به نظر می رسید که این اتحادیه از دورنمای اعطای عضویت به عنوان یک ابزار سیاسی کارآمد برای ایجاد ثبات در بالکان غربی استفاده کرده است؛ منطقه ای که با جنگ های یوگسلاوی در سالهای 1991-2001 متحمل مصایب انسانی و تخریب شد.

حتی جنگ روسیه-اوکراین، جنگی که از سال 2014، مدت ها قبل از تلاش روسیه در 24 فوریه گذشته برای حمله تمام عیار به اوکراین، در جریان بوده ظاهرا پاکس اروپا (دوران صلح آمیز اروپا Pax-Europa) را مختل نکرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2022؛ سال بازگشت درگیری ها به اروپا

2022؛ سال بازگشت درگیری ها به اروپا