مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 14:002023-01-04پزشكي

60 درصد بیماری ها ناشی از تجویز و مصرف غیرمنطقی داروها است


داروساز دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: نتایج بررسی های مختلف حاکی از آن است که در کشور ما بیش از 60 درصد بیماری ها ناشی از تجویز و مصرف نادرست و غیرمنطقی داروها است.

- ایسنا/بوشهر داروساز دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: نتایج بررسی های مختلف حاکی از آن است که در کشور ما بیش از 60 درصد بیماری ها ناشی از تجویز و مصرف نادرست و غیرمنطقی داروها است.

دکتر محبت گندمکار چهارشنبه 14 دی اظهار کرد: دارو همیشه به عنوان یک عامل اساسی در درمان بیشتر بیماری ها مطرح بوده و در حال حاضـر بیش از 8 هزار فرآورده دارویی در سراسر جهان استفاده می شود.

وی تصریح کرد: هر کشوری بـر اسـاس وضـعیت جغرافیایی، بیماری ها و منابع مالی تعدادی از این داروها را در لیست داروهای اساسی خود قرار داده و پزشکان موظف به تجویز فقط همان داروها هستند.

داروساز دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: امروزه تجویز و مصرف غیرمنطقی داروها گریبـان گیر بسـیاری از کشورها ازجمله کشـورهای جهان سوم و کشور خودمان شده است.

گندمکار اضافه کرد: به علت اینکه منابع مالی و بودجه سیستم های بهداشتی محدود است و قسمت عمده ای از این بودجه صرف تهیه و تأمین دارو می شود می توان با تجویز و مصرف منطقی داروها تا مقدار زیادی از اتلاف سرمایه ملی جلوگیری کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60 درصد بیماری ها ناشی از تجویز و مصرف غیرمنطقی داروها است

60 درصد بیماری ها ناشی از تجویز و مصرف غیرمنطقی داروها است