مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 12:202023-01-04سياسي

در برابر پروژه گسست «ملت-دولت» چه باید کرد؟


واقعیت امر این است که گرچه حوادث اخیر لطمات زیادی از جهت از دست رفتن فرصت ها و وقت و سرمایه به عموم مردم و کشور وارد نمود، اما حداقل برخی از نواقص و کم کاری در حوزه های مختلف را به طور کامل عیان نمود و مشخص شد که برخی ترک فعل ها و بر توجهی ها چگونه باعث می .

- تابناک _ مجموعه اعتراضات، اغتشاشات و تجمعات ماه های اخیر بدون شک هزینه هایی را برای کشور در بر داشته که تصور تمرکز صرف این هزینه ها بر حاکمیت خام اندیشانه است.

برای تقریب ذهن می توان اشاره کرد که کوشش برای بستن یا محدودیت فعالیت نمایندگی دیپلماتیک دیگر کشور ها در ایران بیش از آنکه برای دولت ایران آسیب زا باشد، برای مردم هزینه ساز است.

با وجود قطع روابط ایران و آمریکا و سطح بالای مخاصمه، مسئولان ایران هرگاه نیاز بوده از کانال دیپلماتیک به ایالات متحده رفته اند و آمریکا تاکنون نتوانسته مانعی در این زمینه داشته باشد؛ بنابراین مثلاً تعطیلی سفارت آلمان در ایران در نهایت تنها منجر به سفر مردم ایران به کشور های اطراف برای اخذ ویزا و تحمیل هزینه های جانبی به ایشان می شود.

گروهی این اقدامات مخرب را پیش زمینه وقوع یک انقلاب تلقی می کنند، اما آیا واقعاً در دیگر کشور هایی که انقلاب شده چنین فضاسازی رخ داده است؟ شواهد چنین نشان نمی دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در برابر پروژه گسست «ملت-دولت» چه باید کرد؟

در برابر پروژه گسست «ملت-دولت» چه باید کرد؟