مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 10:502023-01-04اقتصادي

آقای خاندوزی؛ تولیدکنندگان در انتظار تبدیل حرف به عمل هستند


در صورتی که افزایش سرمایه بانک ها به وقوع بپیوندد و وعده وزیر اقتصاد محقق شود، ضمن آن که کفایت سرمایه اغلب بانک ها به بیش از استاندارد 8 درصد می رسد، - ؛ این روز ها که مشکلات مردم به سبب رشد تورم و وضعیت نامساعد اقتصادی بیش از پیش شده، بانک ها نیز چندان روی خوش به سپرده گذاران، سرمایه گذاران و بنگاه های اقتصادی نشان نمی دهند و وضعیت تسهیلات دهی بانک ها کمتر از گذشته شده که در نتیجه آن، سرمایه در گردش و نقدینگی بنگاه ها و سرمایه گذاران رو به کاهش است.

در چنین اوضاعی انتظار بر آن است که وضعیت نظام بانکداری کشور به گونه ای باشد که با تحمل کمترین ریسک و بار مالی و با خاطری آسوده نسبت به اعطای تسهیلات به متقاضیان اقدام کنند اما؛ در عمل چنین نیست و نه اوضاع مالی بانک ها چندان مساعد است و نه دست و دل بانک ها به اعطای وام می رود.

در آخرین روز آذرماه امسال وزیر اقتصاد قول تصویب افزایش سرمایه 35 هزار میلیارد تومانی بانک های دولتی در آینده ای نزدیک را داد؛ هر چند که مدت ها قبل نیز به کرات در این خصوص گفته هایی به میان آمده بود که تاکنون عملی نشده است.

در همین راستا، در آخرین روز آذرماه امسال بود که وزیر اقتصاد قول تصویب افزایش سرمایه 35 هزار میلیارد تومانی بانک های دولتی در آینده ای نزدیک را داد؛ هر چند که مدت ها قبل نیز به کرات در این خصوص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آقای خاندوزی؛ تولیدکنندگان در انتظار تبدیل حرف به عمل هستند

آقای خاندوزی؛ تولیدکنندگان در انتظار تبدیل حرف به عمل هستند