مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 10:172023-01-04بين الملل

چاووش اوغلو خطاب به معارضان سوری: با شماییم اما عادی سازی با دمشق ادامه دارد


وزیر خارجه ترکیه ضمن دیدار با عناصری که آنان را «معارضان سوری» می نامند، تاکید کرد که بازگشت کشورش به سوی دمشق ادامه دارد اما در عین حال تلاش کرد به مخالفان دمشق نیز اطمینان خاطر بدهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، با وجود ادامه روند بازگشت ترکیه به روابط با سوریه، مقامات ترکیه همچنان با کسانی که آنان را معارضان سوری می نامند، در تماس هستند.

در همین ارتباط، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، دیروز سه شنبه با نمایندگان گروه موسوم به التحالف الوطنی لقوی الثوره والمعارضه السوریه [ائتلاف ملی نیروهای انقلاب و معارضه سوریه] در پایتخت ترکیه دیدار کرد.

وی در این دیدار بر موضع آنکارا در حمایت از عناصری که آنان را معارضان سوری و مردم این کشور بر اساس قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد تأکید کرد.

در این قطعنامه بر تدوین قانون اساسی جدید برای سوریه، ایجاد یک نهاد حکومتی انتقالی و آتش بس جامع در سراسر این کشور تأکید شده است که البته این موارد متعلق به چند سال گذشته است و اکنون وضعیت میدانی و سیاسی سوریه کاملا تغییر کرده است.

چاووش اوغلو طی پستی در توییتر نوشت که با سالم المسلط رییس ائتلاف الوطنی، بدر جاموس رییس هیأت مذاکرات و عبدالرحمن مصطفی رییس دولت ادعایی موقت سوریه در آنکارا دیدار کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاووش اوغلو خطاب به معارضان سوری: با شماییم اما عادی سازی با دمشق ادامه دارد

چاووش اوغلو خطاب به معارضان سوری: با شماییم اما عادی سازی با دمشق ادامه دارد