مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 09:102023-01-04اجتماعي

تخریب طرح پژوهشی اکتشاف نفت در پناهگاه حیات وحش یخاب گسترده است


مدیرعامل انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد آران و بیدگل گفت: تخرب طرح پژوهشی- تحقیقاتیِ اکتشاف نفت و گاز در پناهگاه حیات وحش یخاب و زیستگاه گونه های کم نظیر آن، - گسترده است.

مسیب صدری در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه طرح اکتشاف نفت و گاز در شهرستان آران و بیدگل از مدتی پیش آغاز شده، اظهار داشت: به تازگی این عملیات در ضلع غربی پناهگاه حیات وحش یخاب در حال انجام است در حالی که بنا به ابلاغیه آبان ماه امسال سازمان حفاظت محیط زیست مقرر بوده این عملیات خارج از پناهگاه حیات وحش باشد.

وی که به تازگی به همراه کارشناسان مؤسسه تحقیقاتی خزندگان ایران و دیگر حامیان محیط زیست آران و بیدگل از وضعیت منطقه بازدید کرده است، افزود: باید توجه داشت که طرح جدید وزارت نفت در این منطقه ماهیت مطالعاتی، پژوهشی و تحقیقاتی و از همه مهم تر اکتشافی دارد و براساس مشاهدات میدانی ما تخریب گسترده ای در زیستگاه گونه های شاخصی چون جِبیر، گربه شنی و خزندگان کم نظیر و ارزشمند برجا گذاشته و بازدید اخیر مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان نیز جهت جلوگیری از روند تخریبی بوده است.

مدیرعامل انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد آران و بیدگل ابراز داشت: تخریب ها شامل حفاری های گسترده، کابل کشی های چند ده کیلومتری در عمق نوار ریگبلند، ایجاد ده ها م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب طرح پژوهشی اکتشاف نفت در پناهگاه حیات وحش یخاب گسترده است

تخریب طرح پژوهشی اکتشاف نفت در پناهگاه حیات وحش یخاب گسترده است