مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 08:052023-01-04اقتصادي

چالش ناتمام سایت زباله آزادشهر/ مکان یابی جدید یک سال زمان می برد


با وجود همه تلاش ها برای حل مشکلات سایت بازیافت زباله آزادشهر، خبرهای منتشر شده بیان گر آن است که جانمایی مکان جدید بیش از یک سال زمان می برد و این امر مطلوب مردم منطقه نیست.

- خبرگزاری مهر ، - گروه استان ها: افزایش جمعیت و گسترش روزافزون شهر و روستاها، چالش های اجتماعی، اقتصادی و البته زیست محیطی پرشماری را خلق کرده اند که از جمله مهم ترین آنها می توان به نگرانی های محیط زیستی اشاره کرد.

برخی از مناطق کشور مانند استان گلستان به سبب شرایط خاص جغرافیایی و سرزمینی به ویژه نزدیکی مراکز جمعیتی به هم، بیشتر از سایر مناطق به آن گرفتار هستند و عمر برخی از این چالش ها از 10 سال هم می گذرد که از آن جمله می توان به تخلیه فاضلاب مراکز جمعیتی پیرامون خلیج گرگان به این پهنه آبی، پساب های خطرناک واحدهای ید و البته سایت پسماند غیربهداشتی آزادشهر اشاره کرد.

در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان تلاش زیادی برای کاهش میزان تولید زباله، تفکیک زباله از مبدا و بهره گیری مطلوب از زباله های تولیدی در دستور کار قرار دارد اما در سالیان اخیر برنامه موفقی در این حوزه در گلستان عملیاتی نشده است.

حدود 17 سال پیش و با هدف دفن بهداشتی و بازیافت طلای کثیف مناطق شهری و روستایی هفت شهرستان شرق گلستان، با جمعیت تقریبی 900 هزار نفر در فاصله 900 متری از شهر آزادشهر س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش ناتمام سایت زباله آزادشهر/ مکان یابی جدید یک سال زمان می برد

چالش ناتمام سایت زباله آزادشهر/ مکان یابی جدید یک سال زمان می برد