مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 17:402023-01-03بين الملل

افزایش کمپین های نژادپرستانه در عربستان با نظارت ریاض


عربستان شاهد رشد بی سابقه کمپین های نژادپرستانه با نظارت دولت است، آخرین مورد آن نیز حمله به هویت حجازی جهت تثبیت فاشیسم در این کشور بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت سعودی لیکس، همزمان با روی کار آمدن محمد بن سلمان در عربستان کمپین های نژادپرستانه در این کشور گسترش یافتند، به شکلی که موجی از فاشیسم ملی انزواطلب در این کشور پر و بال گرفت و بر محافل عمومی عربستان حاکم شد.

روزنامه صوت الناس (صدای مردم) وابسته به مجمع ملی عربستان از احزاب مخالف در این کشور نوشت، پس از توییت ترکی آل الشیخ، رییس هیئت سرگرمی و تفریحات عربستان، شبکه های اجتماعی این کشور با جنجال گسترده ای مواجه شدند.

آل الشیخ در این توییت به انتقاد از حضور یکی از شرکت کنندگان در مسابقات هنری با لباس سنتی اهل حجاز مشهور به الغبانه پرداخت.

او پیشتر اعلام کرده بود که با حضور هر تیم و یا فعالیت تفریحی با این لباس موافقت نخواهد کرد چرا که لباسی بیگانه برای ما است و نماد هویت حجاز نبوده و به منزله تحریف تاریخ است .

در کنار این اظهارات جنجالی، کمپین های متعددی در حمایت از موضعگیری آل الشیخ شکل گرفته و اظهارات او را حمایت از هویت ملی دانستند، این کمپین ها توسط چهره های نزدیک به حاکمیت هدایت می شوند و فعالان سایبری در کنار فاشیست های سعودی که خود را جریان ملی می ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش کمپین های نژادپرستانه در عربستان با نظارت ریاض

افزایش کمپین های نژادپرستانه در عربستان با نظارت ریاض