مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 13:452023-01-03اقتصادي

پیش بینی تولید 30 هزار مترمکعب چوب در غرب مازندران


رییس اداره امور بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران-نوشهر گفت: پیش بینی می شود امسال 30 هزار مترمکعب چوب در قالب زراعت چوب در منطقه برداشت و تولید شود.

- حمید مطهری در حاشیه بازدید از باغ زراعت چوب در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه از سال 98 طرح زراعت چوب با جدیت بیشتری کلید خورد، افزود: بعد از تعطیلی بهره برداری از جنگل های شمال کشور با توجه به نیاز صنایع به چوب آلات، زراعت چوب با شدت بیشتری در دستور کار قرار گرفت.

وی با اظهار اینکه در غرب مازندران در 118 هکتار از عرصه های غرب مازندران برای زراعت چوب در سال 1399 در نظر گرفته شده بود، افزود: این میزان در سال قبل به 130 هکتار افزایش یافت.

وی با عنوان اینکه در سال جاری 120 هکتار زراعت چوب در غرب استان هدفگذاری شده است، درباره نوع گونه های غرس شده در طرح زراعت چوب گفت: گونه ها باید براساس اقلیم، شرایط خاک، رطوبت و غیره غرس شود و در غرب مازندران رویکرد، نهال کاری با گونه سریع الرشد صنوبر و اکالیپتوس است.

مطهری گفت: صنوبر ضمن آنکه نیاز صنایع تبدیل اولیه نظیر کاغذ سازی را تأمین می کند، سریع الرشد است و در بازه زمانی کوتاه بیشترین حجم تولید را خواهیم داشت.

رییس اداره امور بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران-نوشهر ادامه داد: طرح محوری زرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید 30 هزار مترمکعب چوب در غرب مازندران

پیش بینی تولید 30 هزار مترمکعب چوب در غرب مازندران