مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 11:352023-01-03دانش

فناوری و نوآوری های علمی محرک های اصلی رشد و توسعه اقتصادی تلقی می شود


فناوری و نوآوری های علمی محرک های اصلی رشد و توسعه اقتصادی تلقی می شود.

- ایسنا/لرستان رییس بنیاد ملی نخبگان لرستان گفت: فناوری و نوآوری های علمی محرک های اصلی رشد و توسعه اقتصادی تلقی می شود.

حمزه امیری در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد که سیزدهم دی ماه در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، ضمن اشاره به سند چشم انداز ایران 1404 دست یافتن به جایگاه اول علمی و فناوری، در سطح منطقه آسیای جنوب غربی و کسب مرجعیت علمی در این منطقه را از اهداف پژوهشی آن عنوان کرد و افزود: فناوری و نوآوری های علمی محرک های اصلی رشد و توسعه اقتصادی تلقی می شود.

وی تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته در سال 2020 بیشتر از 2 درصد از تولید ناخالص ملی به حوزه تحقیق و توسعه اختصاص یافته درحالی که این میزان در کشور ما در حدود نیم درصد است.

رییس بنیاد ملی نخبگان لرستان خاطرنشان کرد: در روند توسعه ملی ازلحاظ کمی و کیفی رشد خوبی را شاهد بوده ایم و در حوزه علمی رتبه اول منطقه را کسب کردیم ولی در حوزه تبدیل علم به ثروت دارای ضعف هستیم.

امیری اضافه کرد: رتبه جهانی ما در تولید علم در سال 2020 رتبه 15 از لحاظ کمی است یعنی 2 درصد تولید علمی دنیا توسط محققین کشور ما انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فناوری و نوآوری های علمی محرک های اصلی رشد و توسعه اقتصادی تلقی می شود

فناوری و نوآوری های علمی محرک های اصلی رشد و توسعه اقتصادی تلقی می شود