مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 14:152023-01-02پزشكي

توصیه های بهداشتی در زمان آلودگی هوا و اپیدمی کووید-19


رییس گروه سلامت و محیط کار معاونت بهداشتی یزد با اشاره به تأثیر آلودگی هوا در بروز بیماری های تنفسی مانند آنفلوانزا و کرونا، برخی نکات مهم برای کاهش آسیب آلودگی هوا را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، دکتر محمدعلی جعفری، ظهر امروز در جمع برخی خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی تا پیش از ظهر امروز اظهار کرد: افراد بالای 65 سال، زنان باردار، مبتلایان به بیماری های زمینه ای و مشکلات قلبی، عروقی، تنفسی، متابولیکی، مثل دیابت، آسم، کارگران و افرادی که در فضای آزاد فعالیت دارند به خصوص فعالیت های سنگین،  افرادی که از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده می کنند.

وی افزود: مبتلایان به کرونا در دوره بهبود و ریکاوری و مبتلایان به سرماخوردگی و آنفولانزا در دوره بهبود و ریکاوری به دلیل درگیری سیستم تنفسی و قلبی عروقی آنها در معرض خطر بیشتری از جانب آلودگی هوا قرار دارند.

رییس گروه سلامت و محیط کار معاونت بهداشتی یزد گفت: در زمان الودگی  هوا هم استانی ها از انجام فعالیت هایی مانند قدم زدن در پارک ها و دویدن در فضای آزاد خودداری کنند و در خانه نیز شدت فعالیت های خود را کاهش دهند، به خصوص افرادی که دارای بیماری های زمینه ای قلبی عروقی و تنفسی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های بهداشتی در زمان آلودگی هوا و اپیدمی کووید-19

توصیه های بهداشتی در زمان آلودگی هوا و اپیدمی کووید-19