مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 12:052023-01-02اجتماعي

آغاز سرشماری زمستانه جمعیت حیات وحش استان مرکزی


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: سرشماری زمستانه حیات وحش در مناطق تحت مدیریت و زیستگاه های استان آغاز شده است.

- یوسف یوسفی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف از انجام سرشماری برآورد جمعیت حیات وحش، بررسی وضعیت حفاظتی گونه های تحت حفاظت، اطلاع از زاد و ولد حیات وحش و مقایسه آمار جمعیتی نسبت به سال های قبل است، افزود: در راستای اجرای این طرح 12 منطقه تحت مدیریت استان تحت سرشماری سم داران شاخص قرار می گرند.

وی اظهار کرد: محیط بانان هر منطقه، کارشناسان حیات وحش و پرسنل اجرایی یگان حفاظت محیط زیست، متخصصین و جمعی از دوستداران حیات وحش در اجرای این سرشماری مشاکرت می کنند .

یوسفی گفت: تیم های سرشماری کننده در گروه های 2 یا 3 نفره در مسیرهای مشخص در زیستگاه های این گونه ها حرکت کرده و گونه های مشاهده شده را در فرم های مربوطه ثبت می کنند و روش سرشماری به صورت مشاهده مستقیم است.

وی با بیان اینکه پس از انجام کار میدانی و ثبت مشاهدات در فرم های مربوطه، این اطلاعات جمع آوری و جمع بندی می شود، افزود: پس از جمع بندی نهایی میزان حداقل گونه های مذکور با توجه به اطلاعات به دست آمده در سرشماری سنوات گذشته، تجزیه و تحلیل کارشناسی می شود و اطلاعات به دست آمده از این تحلیل ها جهت مدیریت و حفاظت گونه ها مورد استفاده قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز سرشماری زمستانه جمعیت حیات وحش استان مرکزی

آغاز سرشماری زمستانه جمعیت حیات وحش استان مرکزی