مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 09:552023-01-02بين الملل

الحاق کامل کرواسی به ناحیه یورو و شینگن


همزمان با آغاز سال نوی میلادی، کرواسی هم به صورت کامل عضو ناحیه یورو و شینگن شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این یک آغاز جدید برای این کشور کوچک حوزه بالکان با چهار میلیون نفر جمعیت است که در سه دهه گذشته صحنه درگیری ها و جنگ های خشونت آمیز بوده که اقتصاد آن را تقریبا به نابودی کشانده بود.

پیوستن این کشور به ناحیه شینگن به این معناست که شهروندان کرواسی اکنون در میان 240 میلیون نفر این حوزه هستند که می توانند آزادانه در کشورهای عضو مسافرت کنند و دیگر نیازی به پاسپورت برای کار یا تفریح ندارند.

همچنین پیوستن به ناحیه شینگن برای کرواسی یک مزیت دیگر هم دارد و آن، استفاده از واحد پولی مشترک یورو است که منافع اقتصادی زیادی برای این کشور در بر دارد که یکی از آنها وصل شدن به بانک مرکزی اروپاست.

همچنین با این روند، مسافرت و تجارت با دیگر کشورهای عضو آسانتر می شود و بسیاری از مشکلات مربوط به تبدیل پول کرواسی به یورو نیز حل شده و مسافران زیادی در سطح بین المللی می توانند به راحتی وارد این کشور شوند.

داوور بوزینوویچ ، وزیر کشور کرواسی در گذرگاه مرزی برگانا با اسلوونی با آرزوی سال خوب برای آخرین مسافرانی که پاسپورت هایشان داشت در مرز چک می شد، اعلام کرد که کشورش به پیمان شینگن ملحق شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الحاق کامل کرواسی به ناحیه یورو و شینگن

الحاق کامل کرواسی به ناحیه یورو و شینگن