مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 09:252023-01-02سياسي

ترور سردار سلیمانی بزرگترین اشتباه استراتژیک آمریکایی ها بود


مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آمریکایی ها در چند دهه گذشته اشتباهات بزرگی را مرتکب شدند که از بزرگترین اشتباهات استراتژیک آنان به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سرلشکر رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا امروز (دوشنبه 12 دی ماه) در همایش مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی، گفت: آمریکایی ها در چند دهه گذشته اشتباهات بزرگی را مرتکب شدند و شکست های بزرگی را خوردند.

از بزرگترین اشتباهات استراتژیک آنان به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همراهان آنها بود که توسط رییس جمهور تروریست آمریکا ترامپ و ارتش تروریستی آنان صورت گرفت.

وی افزود: آمریکایی ها تصور می کردند با شهادت آنها جبهه مقاومت از هم پاشیده خواهد شد، اما شما شاهدید این جبهه به پیروزی های بزرگ تری نائل شده است.

رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی در ادامه با تشریح اشتباهات استراتژیک آمریکایی ها، اظهار داشت: آمریکا در سال 2001 به افغانستان و در سال 2003 به عراق حمله کرد.

در طی حدود دو دهه بیش از 8 هزار میلیارد دلار هزینه کردند و 35 هزار کشته و زخمی دادند، اما در نهایت با رفتن آبرویشان مجبور به فرار از افغانستان شدند و نیروهای خود را در عراق، شرق مدیترانه و خلیج فارس کاهش دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترور سردار سلیمانی بزرگترین اشتباه استراتژیک آمریکایی ها بود

ترور سردار سلیمانی بزرگترین اشتباه استراتژیک آمریکایی ها بود