مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 09:202023-01-02اقتصادي

جولان یک زیرسویه فرعی کرونا


BQ1 هم درست مانند سویه BA5 از زیرسویه های فرعی امیکرون است که بر اساس نظر کارشناسان این سویه احتمالا بیماری زایی در حد امیکرون دارد؛ هرچند دارای فراگیری بالایی است و این سبب می شود احتمالا در روزهای آتی با افزایش موارد مواجه شویم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه جام جم، دکتر محمد فرخ رو، فوق تخصص ریه، بر این باور است که نباید از کرونا غافل شد و به بهانه اینکه این زیرسویه جدید زیاد مرگ ومیر به همراه ندارد از رعایت پروتکل ها دست برداریم.

نکته قابل تامل این است که کرونا پیش از این نیز به ما نشان داده است که امکان دارد هر چند وقت یک بار جهشی خطرناک صورت بگیرد و نباید از این ماجرا غافل باشیم و روزهایی را که آمار فوتی های کرونا تا 700 نفر پیش رفته بود، فراموش کنیم و از همین حالا اگر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را به تعوق انداخته اید دوباره آن را در برنامه های زندگی خود قرار دهید، زیرا کرونا با کسی شوخی ندارد و باید آن را جدی گرفت.

این فوق تخصص بیماری های ریه توضیح می دهد این سویه های جدید زیرسویه امیکرون هستند و بر اساس فرآیندی که این ویروس دارد کسانی که قبلا به امیکرون مبتلا شده اند ایمنی نسبتا مناسبی در برابر BQ1 و XBB دارند و در صورت ابتلا به این سویه ها هم علائم خفیف تری تجربه خواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جولان یک زیرسویه فرعی کرونا

جولان یک زیرسویه فرعی کرونا