مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 14:002023-01-01سياسي

سازمان ثبت اسناد: تکذیب تخلف در آزمون سردفتری / توضیح شرایط جدید


با توجه به اینکه ماده 3 آیین نامه مذکور با توجه به ماده 5 قانون دفاتر اسناد رسمی تنظیم گردیده بود، با تصویب ماده 3 قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، - وی افزود: با توجه به اینکه ماده 3 آیین نامه مذکور با توجه به ماده 5 قانون دفاتر اسناد رسمی تنظیم گردیده بود، با تصویب ماده 3 قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، عملاً  ماده 5 دفاتر و به تبع آن ماده 3 آیین نامه قانون دفاتر نیز اصلاح گردید.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وقوع تخلف در برگزاری آزمون سردفتری را تکذیب کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد، صفدر کشاورز معاون امور اسناد سازمان ثبت با اشاره به طرح مباحثی همچون طبق اعلام قانون، شاغلین مراکز دولتی، وکلا و تجار، مجاز به ثبت نام در آزمون سردفتری نیستند؛ اما تعدادی از این شاغلین در آزمون 25 آذر شرکت کرده اند! اظهار داشت: برابر ماده (5) قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب سال 1354، در خصوص نحوه و میزان جذب سردفتری با توجه به میزان جمعیت، وصولی حق الثبت و همچنین درآمد دفاتر، قانون تعیین تکلیف نموده بود.

همچنین ماده 15 این قانون مشاغل منافی شغل سردفتری را احصاء نموده بود که مطابق آن قانون امر قضاوت، وکالت دادگستری، عضویت داشتن در مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و شهرداری ها، اشتغال به امر تجارت بنا به تعریف ماده 1


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ثبت اسناد: تکذیب تخلف در آزمون سردفتری / توضیح شرایط جدید

سازمان ثبت اسناد: تکذیب تخلف در آزمون سردفتری / توضیح شرایط جدید