مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 12:352023-01-01سياسي

کتاب «تاریخ اندیشه سیاسی غرب» انتشارات راتلج توسط دانشیار دانشگاه تهران ترجمه شد


سیر تحول اندیشه سیاسی در تمدن غربی، در ترجمه کتاب «تاریخ اندیشه سیاسی غرب» که به تازگی توسط هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران روانه بازار نشر شده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از  روابط عمومی دانشگاه تهران، ترجمه کتاب تاریخ اندیشه سیاسی غرب در سه جلد که سومین جلد آن به تازگی توسط جهانگیر معینی علمداری ارائه شده است، در دسترس محققان و علاقمندان به مطالعه درباره اندیشه سیاسی غرب قرار گرفت.

اصل انگلیسی این کتاب به قلم  جان مکللند، استاد علوم سیاسی دانشگاه ناتینگهام در سال 1998 میلادی از سوی انتشارات راتلج در یک جلد منتشر شده است.

به گفته  معینی علمداری، جلد نخست این کتاب، تاریخ اندیشه سیاسی یونان باستان تا اواسط سده هجدهم میلادی را دربردارد.

جلد دوم، اندیشه های عصر روشنگری و رونق لیبرالیسم از جمله اندیشه مونتسکیو، روشنگری آمریکایی، فایده باوری، و داروینیسم اجتماعی را مورد بحث قرار می دهد.

در جلد دوم، نویسنده همچنین به اندیشمندان سیاسی آمریکایی، گرین و هربرت اسپنسر که در آثار مشابه فارسی کمتر مورد توجه بوده اند، پرداخته است.

جلد سوم کتاب با عنوان واکنش به لیبرالیسم به اندیشه منتقدان لیبرالیسم اختصاص دارد که شامل افرادی چون لنین، هیتلر، برنشتاین، موراسی و اوکشات م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «تاریخ اندیشه سیاسی غرب» انتشارات راتلج توسط دانشیار دانشگاه تهران ترجمه شد

کتاب «تاریخ اندیشه سیاسی غرب» انتشارات راتلج توسط دانشیار دانشگاه تهران ترجمه شد