مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 11:452023-01-01حوادث

کلاهبرداری میلیاردی از 8 هزار نفر در اینستاگرام


رییس پلیس فتا استان البرز با اشاره به دستگیری یک کلاهبردار حرفه ای در اینستاگرام گفت: متهم با ترفند دعانویسی و رمالی، در مدت حدود 2 سال بالغ بر 170 میلیارد ریال از طعمه های خود کلاهبرداری کرده بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ رسول جلیلیان اظهار داشت: در پی وصول پرونده ها و گزارشات متعدد کشوری به این پلیس پیرامون کلاهبرداری در قالب دعا نویسی، رمالی، سحر و جادو در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارشناسان خبره پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: رمالان اینترنتی با درج مطالبی همچون حل مشکلات خانوادگی و زناشویی، مشکلات مالی، دعا برای خوشبختی و خبر از آینده افراد را ترغیب به گرفتن فال و دعانویسی نموده و به منظور جلب اعتماد کاربران اقدام به تبلیغ صفحات مجرمانه خود در صفحات اینستاگرامی افراد پرمخاطب و بلاگرهای معروف داخلی و خارجی می کرد.

وی ادامه داد: با بررسی های تخصصی و اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا در نهایت متهم با هویت معلوم شناسایی و دستگیر شد و در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد این شیاد اینترنتی در مدت حدود 2 سال بالغ بر 170 میلیارد ریال با شیوه مذکور از کاربران کلاهبرداری کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاهبرداری میلیاردی از 8 هزار نفر در اینستاگرام

کلاهبرداری میلیاردی از 8 هزار نفر در اینستاگرام