مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 10:502023-01-01بين الملل

سناریوی غربی برای بی ثباتی ارزی/ پشت پرده اجرای پروژه «گلدستون»چه بود؟


جامعه شناس آمریکایی بر لزوم تمرکز روی موضوعات اقتصادی برای به صحنه آوردن انبوه جمعیت سخن گفته و اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی ها نیز درخصوص نقش رژیم صهیونیستی و تلاش برای افزایش فشار اقتصادی به ایران تاکید کرده بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، فشار اقتصادی به منظور امتیازگیری یکی از سناریوهای غرب علیه ایران بوده است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا از فشار حداکثری علیه ایران سخن می گفت و اکنون فشار اقتصادی در دستور کار کشورهای غرب قرار گرفته است.

جو بایدن نیز از زمانی که رییس جمهور آمریکا شده با این که اعلام کرد در موضوع برجام مصمم است اما تاکنون اقدام جدی در این زمینه نکرده است.

پس از این که کشورهای غربی تحریم علیه ایران و فشار حداکثری را اجرا کردند و به هدف خود نرسیدند، سناریوی جدیدی طراحی شد؛ از فراخوان های تعطیلی بازار گرفته تا خروج پول از بانک ها که بسیاری از آنها توسط عامه مردم خنثی شد.

رسانه های معاند با تمرکز بر بی ثباتی دلار در حال تهییج مردم به آغاز مجدد اعتراضات خیابانی با محوریت اقشار فرودست جامعه هستند.

ریچارد نفیو در کتاب هنر تحریم خود نوشته وقتی ایران در تحریم شورای امنیت ملی قرار داشت، به منظور ایجاد شکاف طبقاتی در ایران دست به ابتکاراتی زدیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سناریوی غربی برای بی ثباتی ارزی/ پشت پرده اجرای پروژه «گلدستون»چه بود؟

سناریوی غربی برای بی ثباتی ارزی/ پشت پرده اجرای پروژه «گلدستون»چه بود؟